Zmiany w egzaminach

Zmiany w egzaminach Przez ostatnich parę lat, prowadzone były rozmowy na temat zmiany systemu i egzaminacyjnego na nowych kierowców. Wprowadzono zostało sporo zmian, które wypadają na korzyść zdających ten egzamin. Osoby które nie zdały i podchodzą do egzaminu po raz drugi, będą musieli niestety czekać na kolejny kurs więcej niż miesiąc. Co do samego egzaminu również są pewne zmiany. Egzamin praktyczny dotychczas trwał 40 minut, jednak z nową ustawą może trwać 25 minut, ale tylko wtedy, gdy egzaminator uzna ,że kandydat posiada odpowiednie kwalifikacje na kierowcę. Zmiany dotknęły również punktów karnych, te pierwsze 24 zebrane przez kierowcę nie będą skutkiem odebrania prawa jazdy a jedynie skierowanie na kurs i badania następnie przez pięć kolejnych lat każde zebrane 24 punkty spowodują utratę uprawnienia. Można się zastanawiać, czy te nowe przepisy idą rzeczywiście w dobrą stronę czy też nie. Istnieją różne spekulacje na ten temat, tak jak w innych tematach tak i w tej kwestii znajdą się zwolennicy jak i przeciwnicy tego pomysłu. Mimo, że głosy są podzielone mniej więcej po pół, decyzja należy, do kierowników, którzy wymyślają te zasady i do osób, które mogą je zakwestionować. Coraz więcej młodych ludzi decyduje się na zrobienie prawa jazdy. Można uznać, że w dzisiejszych czasach większość nastolatków uważa, że prawo jazdy to pewien sposób na pokazanie się kumplom z jak najlepszej strony. A dlaczego tak jest? Ponieważ dzisiejszy świat goni za czymś nowym, a każdy człowiek chce być jak najlepszy i na jak najwyższym szczeblu, nie ważne czy w pracy czy między koleżeńskimi potyczkami. W obecnych czasach liczy się tylko to, aby być najlepszym. W jaki sposób? Na przykład właśnie poprzez robieniu prawa jazdy. Młodzi, najczęściej chłopcy uważają, że im szybciej będą się poruszać na jezdni tym większe uznanie zdobędą wśród swoich rówieśników. Pomimo tych, którzy chcą ‚szpanować’ możemy wyróżnić również grupę ludzi, którzy uczą się jeździć tylko dla własnych celów, bądź po postu to lubią i nie zagrażają innym kierowcom podczas jazdy w obrębie miasta czy też poza jego granicami. Na szczęście takich ludzi jest o wiele więcej niż tych, którzy chcą tylko pokazać jacy to oni nie są i jak umieją szybko i wspaniale jeździć. Zazwyczaj takie popisywanie się jest skutkiem poważnych wypadków, których w Polsce z roku na rok jest coraz więcej. A osoby tak pewne swoich sił lądują w szpitalu na bardzo długą rehabilitację.

Kategoria: Nauka jazdy. Tagi: , ,

Systemy nawigacyjne

Systemy nawigacyjne Systemy informacyjne mają oddziaływać na wszystkie pojazdy objęte systemem lub na wybraną grupę pojazdów. Poprawę równomierności obciążenia sieci drogowej powinny zapewnić systemy nawigacyjne. W pojeździe wyposażonym w urządzenia współpracujące z systemem nawigacyjnym kierowca otrzymuje informacje o zalecanym kierunku jazdy i zalecanej prędkości z nadajników (np. pętli indukcyjnych) umieszczonych w jezdni, w pobliżu skrzyżowań lub miejsc niebezpiecznych. Nadajniki mogą być centralnie sterowane przez komputer. Po uzupełnieniu opisanego systemu o możliwości komunikowania się pojazdu z centralą powstaje możliwość indywidualnego informowania kierowców o najkorzystniejszej marszrucie wiodącej do wybranego celu. Zamiast na mapę, kierowca lub pasażer spogląda na wskaźnik informujący o kierunku jazdy na najbliższym skrzyżowaniu. Proponowane rozwiązanie umożliwia kompleksowe sterowanie strumieniem ruchu w zależności od obciążenia dróg i aktualnych warunków atmosferycznych, przy jednoczesnym uwzględnieniu indywidualnych życzeń użytkowników pojazdów. Stosowane są również stacjonarne systemy nawigacyjne, w których informacje o zalecanej prędkości jazdy, kierunku objazdu itp. przekazywane są kierowcom za pośrednictwem ustawionych przy drodze urządzeń. Systemy takie, sterowane komputerem 16030 firmy SIEMENS, uruchomiono w 1976 roku w RFN w rejonie Frankfurtu nad Menem i na autostradzie Stuttgart-Monachium oraz w 1981 r. na odcinku autostrady A7 z Hanoweru do Hamburga. Systemy te nie wymagają instalowania w jeździe jakichkolwiek urządzeń, toteż nie będą bliżej analizowane. W komunikacji publicznej dyspozytor (człowiek lub komputer) steruŹjący ruchem pojazdów musi otrzymywać bieżące informacje o liczbie i rozmieszczeniu pojazdów na liniach. Pożądane są informacje o obciążeniu pojazdów, o zakłóceniach w sieci komunikacyjnej. Problem optymalnego sterowania ruchem pojazdów występuje szczególnie ostro w wielkich miastach, toteż tam właśnie znalazły zastosowanie systemy lokalizacji pojazdów (systemy radiopelengacyjne -Ś stosowane przede wszystkim przez służby specjalne nie będą tutaj omawiane).

Kategoria: Samochody. Tagi: , ,